بیشتر از عکس استفاده کنیم یا از متن؟

  • RSS
ارسال شده توسط صدقی یکشنبه 26 مهر 1394, 08:04:00

تا چندی قبل بدلیل نبود اینترنت قوی، اکیدا توصیه می شد که تا جای ممکن کمتر از تصاویر در وبسایت استفاده شود تا زمان لود را طولانی نکند و مخاطب را فراری ندهد. اما  مدتیست که درج تصویر یکی از ضروریات وبسایت ها گشته است. تقریبا هر مقاله و نوشته ای در وبسایت ها، یک عکس مربوط یا نامربوط را با خود به یدک می کشد. بسیاری از مدیران تمایل دارند از تصاویر مختلفی در صفحات وبسایت خود استفاده کنند.

اما اگر بخواهیم نظر تحقیقات علمی را راجع به این مسئله بدانیم، بهتر است نگاهی به تحقیقات آشباق از دانشگاه روچستر بندازیم. تحقیقات او مانند دیگر پژوهش های عصب پایه بدون استفاده از پرسشنامه و تنها با استفاده از ردیاب چشم انجام گرفته است. 26 نفر کلاه و عینک ردیابی حرکات چشم را استفاده کردند تا مشخص شود بیشتر به تصاویر توجه می کنند یا به متون. و به هر یک چه مقدار زمانی از توجه را اختصاص می دهند. نتیجه ی نهایی نشان داد که اگر بازدیدکنندگان بدنبال اطلاعات نوشتاری هستند، متوجه اطلاعات تصویری نمی شوند یا در واقع به آن دقت نمی کنند. اما اگر بدنبال اطلاعات تصویری هستند به متون توجه نمی کنند.

لذا اگر بازدیدکننده ی وبسایت شما، برای دریافت اطلاعات متنی وارد سایتتان شده است و کاربری سایت شما ارائه ی اطلاعات متنی است، بهتر است از تصاویر برای جلب توجه استفاده نکنید. این امر برای تبلیغات آنلاین بسیار موثر است. اگر می خواهید در یک وبسایت خبری یا وبسایتی با متون فراوان آگهی دهید، از گذاشتن بنر یا عکس خودداری کنید و تنها به تبلیغ نوشتاری (متنی) اکتفا کنید. چرا که احتمال دیده شدن آن بسیار بیشتر از تصاویر است. اما اگر در وبسایتی پر از تصاویر گوناگون مانند شبکه های اجتماعی قصد درج تبلیغ دارید، تبلیغ خود را بصورت بنر یا عکس قرار دهید.

همکار گرامی، این مطالب نه کپی هستند نه ترجمه. می توانید آنها را کپی کنید اما لطفا به احترام تلاش هایی که برای تهیه شان کشیدیم لینک سایت را در پایین هر متن ارجاع دهید.


برداشت از محتوای این وبسایت با ذکر لینک سایت آزاد است در غیر اینصورت پیگرد قانونی دارد: