تمایل به خرید یا خواستن

  • RSS
ارسال شده توسط صدقی ﺳﻪشنبه 28 مهر 1394, 04:40:00

wanting or liking to buy

اولین وبسایت عصب پایه ای که طراحی کردم، کاملا بر اساس اصول علم عصبی و دوره هایی که گذرانده بودم منطبق بود و مطمئن بودم از موفقیت خوبی در افزایش درصد فروش برخوردار میشود. به دوستم معرفیش کردم تا نقادانه نگاه کند و نظر بدهد. دوستم بلافاصله گفت که "وبسایت بسیار زشتیه و من هرگز حاضر نیستم ازین سایت خرید کنم حتی اگر به این کالا نیاز هم داشتم ازش خرید نمیکردم و.... " با این وجود من وبسایت را دستکاری نکردم چون میدانستم کارم درست بوده و منتظر نتایج شدم. نتایج طبق انتظارم عالی بود و درصد فروش افزایش بسیار زیادی داشت. اما چرا اینطوری شد؟ چرا دوستم اصلا ازین طراحی خوشش نیامد و دیگران هم موقع نظر دادن خیلی امیدوار نبودند؟

توضیحش در مطالعات عصب پایه بسیار بسیار ساده است. در واقع اصولا مطالعات عصب پایه به همین دلیل بوجود آمده:

میزان تمایل یک فرد به یک موضوع را میتوان از آن سوال کرد. چرا که "تمایل" فعلی خودآگاه است و فرد به تمایلات خود آگاه است. اما میزان خواستن یک فرد را به جهت ماهیت ناخودآگاهی آن نمی توان از طریق پرسش متوجه شد. همچنین تحقیقات عصب پایه نشان دادند آنچه مردم می گویند، لزوما با آنچه در واقعیت انجام می دهند یکسان نیست. ازینرو علم عصب پایه، استفاده از نظرسنجی و پرسشنامه را رد می کند و مستقیما بدنبال کشف چیزیست که در مغز کاربر می گذرد نه آنچه بیان می کند. در تحقیقات عصب پایه بارها مشاهده شده است که نتایج حاصل از مطالعات کمی پرسشنامه با نتایج حاصل از مطالعات کیفی و مشاهده بسیار تفاوت و حتی گاهی متضاد بوده اند. 

پس اگر هدف شما از طراحی سایت، به به و چه چه دیگران است، بهتر است از تکنیک های عصب پایه با دقت نظر بیشتری استفاده نمائید اما اگر هدف افزایش فروش و درآمد زاییست، این تکنیک ها قطعا کمک شایانی میکنند.

همکار گرامی، این مطالب نه کپی هستند نه ترجمه. می توانید آنها را کپی کنید اما لطفا به احترام تلاش هایی که برای تهیه شان کشیدیم لینک سایت را در پایین هر متن ارجاع دهید.


برداشت از محتوای این وبسایت با ذکر لینک سایت آزاد است در غیر اینصورت پیگرد قانونی دارد: